fbpx

"Вершина підсунута", – Мохнацька зізналася, що відфотошопила фото з Евересту

Суспільство 12:30, 17.06, 2021

Альпіністка з Івано-Франківська Христина Мохнацька 17 червня дала першу пресконференцію після скандальної історії зі своїм (не)сходженням на Еверест.

Як повідомляв КУРС, вчителька географії та мандрівниця з Івано-Франківська Христина Мохнацька після сходження на найвищий вулкан у світі вирішила підкорити найвищу світову вершину – Еверест. Вийти на вершину Христина вирішила без кисню, що до цього вдавалося лише кільком жінкам.

На сходження їй вдалося зібрати від спонсорів 114 тисяч доларів.

До Непалу, звідки здійснювала сходження на Еверест, Христина Мохнацька вирушила у квітні.

1 червня в Університеті Короля Данила, який виступав одним зі спонсорів, повідомили про сходження Христини на вершину – зі слів самої Мохнацької. Втім, за кілька годин альпіністи, які у той час сходили на Еверест та Лхоцзе, заявили, що інформація про сходження Мохнацької неправдива.

Наступні кілька днів у соцмережах тривали суперечки про те, зійшла Христина Мохнацька на Еверест чи ні. Мохнацька на своїй сторінці спершу стверджувала, що підкорила Еверест, публікувала сумнівні фото, згодом міняла свої свідчення й витирала деякі пости.

Сьогодні в Університеті Короля Данила Христина Мохнацька вперше особисто розповіла про свій похід.

«Я дуже вдячна своїм друзям, спонсорам, які мене підтримували, які вірили, які постійно були на зв’язку. І навіть коли я спустилася, коли почалися ці нападки, були зі мною, підтримували», – розпочала Христина.

Також альпіністка зазначила, що пишається своїм результатом. «Я собою дуже пишаюся, я знаю, де я була, якого рівня досягла. Просто пишаюся», – сказала Мохнацька.

Далі Христина Мохнацька розповіла про сходження.

«На 7600 я йшла дуже повільно. Всі мене обганяли, бо ішли з киснем. Я йшла дуже повільно, шерпа почав на мене кричати, що ми не встигнемо. Ми з ними спорили, але оскільки на такій висоті вирішують все шерпи, я одягнула маску і йшла з киснем».

О 6 вечора альпіністка з шерпами дійшли до 4-го табору. Часу на відпочинок було небагато, і о 10 ранку вони почали сходження. До 1-ї ночі вийшли на балкон 8500 метрів, о 2-й ночі стартували дальше.

За її словами, на висоті 8650 метрів одному з шерпів (гідів) стало зле. При цьому інший, молодший, який ніколи не був на вершині, не допоміг, а продовжив рух вперед.

«Все відбувалося дуже швидко, один шерпа пішов далі, другому погано, я розгублена – вітер, мороз. Мене здивувало, що шерпа не мав аптечки і чаю. Я дала йому чаю і таблетку від голови і сказала: я тебе залишаю, бо я маю йти. Всі йшли туди-назад».

Продовживши самостійне сходження, Христина вийшла на 8789 метрів, де начебто побачила ще одне тіло.

«Саме це вибило мене з колії. Я думала тільки про одне – щоб повернутися живою назад, бо це було для мене найголовніше, я пообіцяла це своїй дочці».

Христина стверджує, що, не дійшовши до вершини кількадесят метрів, вирішила повернутися до шерпи.

«В той момент, коли я спустилася, я взяла в шерпи рацію і сказала у базовий табір: є вершина! Я була впевнена у тому, що мені зарахують вершину, бо шерп розказував, що можна не дійти 10, 15, 30 метрів, але вершину зарахують. Бо колись спеціально не доходили до вершини, щоб не порушити спокій. Для мене це була вершина, я була дуже собою задоволена», – пояснила Христина.

«Я була спокійна, що вершину зарахували, що у мене все вийшло, я подзвонила до Олега (Олег Андрухів проректор УКД, – ред.) і сказала: Олег, є вершина. Звичайно, ця інформація вийшла від мене – ні університет, ні Олег не мають ніякого відношення до цього», – додала Христина.

Також Христина спочатку відкинула звинувачення у фотошопі світлини з вершини. За її словами, оприлюднена нею фотографія правдива і зроблена не на вершині, а на місці, до якого вона дійшла.

"Вершина підсунута", – Мохнацька зізналася, що відфотошопила фото з Евересту 1

“Це фото з того місця, до якого я дійшла”, – прокоментувала Христина.

Але вже за кілька хвилин, відповідаючи на питання альпініста з Дніпра Дмитра Семеренка, який першим повідомив, що Мохнацька насправді не вийшла, відповіла, що фото не її.

А згодом уточнила, що на фото вона, але вершина трохи “підсунута”. Як так вийшло і навіщо вона сфальшувала фото, Христина пояснила плутано.

«Коли я вернулася у базовий табір… Я ще нічого не знавши… я була дуже втомлена, нічого не ївши, майже не спала. Це, мабуть, зіграв якийсь такий фактор психологічний… у мене був такий стан, коли я спустилася…» – спробувала пояснити причини фотошопу Христина Мохнацька.

Читайте та обговорюйте найголовніші новини Івано-Франківська та області у Telegram.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl + Enter

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: